Khamis, 12 Ogos 2010

sajer jer...:-)

SALAM RAMADHAN AL MUBARAK UNTUK SEMUA.....
wah...xsgka dh ramdhan kn...cm cpat jer msa berlalu......tp rse2nya byk gak la citer yg dh berlaku wlupn bru jer msuk ramadhan...hmmm....tp still msih dlm kawalan wt msa ni...hehehe....ni nk citer cerita2sblum n slpas ramadhan...

sebelum ramadhan.....
bese la kan...sblum rmadhan,msti rmaila kn org wt persiapan...beli mknan,pendek kter beli mcm2 la untk berpuasa kn...aku pn xketinggalan gak tau....tp g beli brg kt koperasi um jer...mls nk g jauh2 dh alang2 bru blik dr klas....pnya la ssah nk msuk koperasi 2 coz ad pengubahsuaian kt kps 2....rse pelik jer coz dh lma x g ctu...hehehhe...msuk jer kdai tu,aku pn trus la cri brg2 yg aku nk untk wt bekalan puasa....dh 2,tgh2 mencari2 brg..aku terpndang la sorg bdk ni...cute sgt..comey je..geram jer rse...hehehehe...bdk 2 mulut die,mak ai...mengalahkn aku...die dtg dgn atuk n nenek die...die pn cm aku gak...cri2 brg...aku tgk pnya la byk brg mknan yg atuk die beli(dlm bakul)....tetiba jer aku dgr die mnta sesuatu dr atuk die tu....aku pn tgk la bnda per yg die mnta....hmm...ptt pn..kalu adk aku pn,aku rse melekat gak...nk mknan bijirin rupernya..koko crunch(tul ker eja cm ni...ah,lantak r..hehehe)...oleh sbb koperasi 2 xbsr sgt,so byk kali la aku terserempak dgn bdk 2 n family die...ad stu kali 2,die dtg dkat aku yg tgh pilih brg...mulut die semestinya xberhnti la ckp...besela,bdk2....tp ad stu ayt nenek die ckp yg wt aku tertarik...nenek die ckp cm ni.."cuba la diam ckit....mulut tu try jgn bnyi pn...ad tahi lalat kt mulut 2,sbb tu byk ckp ni....kna buang tahi lalat tu spya xbyk ckp..."aku pn tgk la bdk tu..btul la...ad tahi lalat kt bibir die...tergelak gak aku dgr ayt nenek die tu...hehehhee...tp tetiba jer wt aku terfkir...org ckp,kalu tahi lalat kt bibir,mknanya byk ckp....kalu kt kaki,mknanya suka jln....hbs,aku tahi lalat kt tepi hidung n kt dagu tu mknanya per????tu blum cmpur dgn lain2 yg ad ni...hahahaha...kna cri ni mksudnya...wt kajian ttg tahi lalat...kihkihkih


hari pertama puasa....

1st puasa msti cm2 gelagat kn....org tu cm tu...org ni dgn gaya cm ni....tp aku ska tgk gelagat org...hehehehe....dh 2,ptg sblum berbuka smlm,aku fon la mak aku...sjer nk tnya kaba smbil2 lpas rindu...adik aku yg angkt...then die pass kt mak aku...
me:asalamualaikum...mak wt per 2???
mak:waalaaikumusalam...bru siap masak ni...
me:mak masak per???
mak:bihun sup..
me:wah!!!sdapnya..(coz my feberet tu...)sumer puasa ker mak??
mak:ah ha...ucu jer yg xpose...masa mak g ambik die sek td(tadika)..dh duk ats pokok ceri dh...xleh terlewat ckit...hehehehe
me:yer ker???la...hehehe.....nnti bgtau kt bdak2 tu,saper yg pose penuh,along bg duit rayer tau...heheheh
mak:awl2 dh bgtau dh kt diorg....mak kter saper yg puasa penuh,kak long nk bg duit rayer...
me:wah...pndai mak yer...along xckp,mak dh bgtau diorg dh....hehehhe...nmpknya nma ucu la yg dh kena black list awl2..hahaha..
mak:hhhmm...black list nma die,tau2 jerla per akn jd nnti...hehehe

tu la citer aku dgn mak aku...bkn rasuah tau...sjer jer nk naikkn smgt adik2 aku yg kecik supaya puasa penuh.....hehehe....tp si ucu tu,kter jer die xdpt..last2 die la yg depan skali...bese la..adik bongsu...-)...tp jeles la...kalu duk umah,msti mak masak sdap2..even nmpk bese jer,tp lain perasaan kalu berbuka dgn family....berbuka kt cni,rse sedeh jer....dh la xde kuih,msti lauk sma jer hr2...huhuhu....time2 ni la rse nk cari pakwe...hahaha(fkir jahat..)...xsbar nk blik kg...wlupn aku yg kna masak nnti,aku xkisah pn...tp cnfm la aku msk xsdap...hahahaha...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan